Zmień swój mózg poprzez medytację! Pozytywne aspekty płynące z medytacji.

Zmień swój mózg poprzez medytację! Pozytywne aspekty płynące z medytacji.

Jesteśmy sumą naszych doświadczeń – to aksjomat, który jest odpowiedni dla każdego aspektu naszego życia i nie tylko. W rzeczywistości nasze doświadczenia są tak głęboko związane z tym, co definiuje każdego z nas jako jednostki, że nawet nasz mózg jest kształtowany przez nasze empiryczne uczucia. Dowiedz się jakie pozytywne aspekty płynące z medytacji stoją przed Tobą otworem. Miłej lektury,

Na pierwszy rzut oka stwierdzenie to może wydawać się odważne, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że każda umiejętność nabyta przez całe życie (od jazdy na rowerze po naukę języka obcego) pozostawia widoczny, możliwy do prześledzenia ślad i zmienia strukturę naszego mózgu nie wydaje się już tak nie na miejscu.

W rzeczywistości nasz mózg jest najbardziej wszechstronnym, adaptowalnym i elastycznym organem – zmienia się nieustannie przez całe nasze życie, więc każde doświadczenie, każda umiejętność, każdy proces, każda zarejestrowana operacja, każde wyuczone pojęcie zmienia wygląd, organizację i strukturę naszego mózgu tworząc nowe połączenie między neuronami i rozwijając istniejącą sieć neuronową.

Weźmy konkretny przykład – według badania porównawczego taksówkarze mieliby więcej szarych komórek w hipokampie (jeśli nie znasz tego terminu, mówimy, że jest on częścią układu limbicznego i odgrywa ważną rolę w przesyłaniu informacje z pamięci krótkotrwałej do pamięci długotrwałej i jednocześnie obszar naszego mózgu uważany za odpowiedzialny za takie umiejętności jak rozpoznawanie przestrzenne, orientacja i nawigacja) niż kierowcy autobusów. Oczywiście wyjaśnienie byłoby takie, że taksówkarze muszą zapamiętać całe miasto, podczas gdy kierowcy autobusów muszą zapamiętać jedną, aktualnie używaną trasę.

Błędem byłoby jednak wnioskować, że proces modelowania mózgu jest skorelowany wyłącznie z naszą aktywnością, a właściwie ze wszystkim, co definiuje nas jako jednostki, więc nawet nasze uczucia i myśli mają wpływ na mózg, czyli pozostawiają fizyczne ślady. Innymi słowy, zachowanie i ostatecznie styl życia aktywnie uczestniczą w budowie i kształtowaniu naszego mózgu.

Próba jest matką uczenia się… dosłownie

Specjaliści wykazali, że połączenia między naszymi neuronami mogą stać się silniejsze lub odwrotnie, mogą ulec degradacji w zależności od częstotliwości użytkowania. Jeśli przeszkolimy określone połączenia, to się one osiądą i będzie nam znacznie łatwiej aktywować to połączenie lub połączenie następnym razem, gdy będziemy go potrzebować.

Ale jak możemy trenować nasze mózgi, aby łatwiej aktywować określone połączenia? Wydaje się, że bardzo skuteczną techniką byłaby medytacja i są oczywiście badania potwierdzające tę teorię. W rzeczywistości wykazano, że ludzie, którzy regularnie praktykują medytację, mają inne struktury neuronowe niż inne osoby, które nie rozumieją, że istnieją obszary w mózgu, które mogą przetwarzać znacznie wyższe stopnie współczucia i wrażliwości.

Ponadto takie osoby mają wysoki poziom aktywności mózgu w obecności zewnętrznych bodźców, takich jak śmiech czy płacz innych osób. Na drugim biegunie znajdują się osoby bez doświadczenia w medytacji, które nie reagują w ten sam sposób, nawet jeśli są narażone na te same bodźce. Dlatego możemy wywnioskować, że doświadczenie tej praktyki w rzeczywistości wyszkoliło ludzi, którzy regularnie uciekają się do medytacji, aby byli bardziej uważni na reakcje i pośrednio na potrzeby innych.

Być może analogia ze znaną rzeczywistością lub koncepcją mogłaby wyjaśnić tajemnicę, która zagraża medytującym, tak więc możesz pomyśleć o mnichach buddyjskich (najbardziej wymowny i być może najbardziej reprezentatywny przykład w tym względzie). To ma teraz trochę więcej sensu, prawda?

Medytacja zmniejsza poziom stresu

Wróćmy jednak do efektów, a raczej korzyści płynących z medytacji, ponieważ zwiększona troska i uwaga na potrzeby innych (a właściwie empatia) nie wyczerpuje tej listy. Badacze wykazali, że medytacja zmniejsza stres i / lub niepokój oraz stymuluje dobre samopoczucie.

Może się okazać, że osiągnięcie takich wyników wymaga wielu lat praktyki i wielu godzin spędzonych samotnie. Cóż, nie chcemy, abyś został pustelnikiem i udał się na emeryturę do celi na szczycie góry na resztę życia, wręcz przeciwnie. Wydaje się, że korzyści zaczynają się już pojawiać po ośmiu tygodniach regularnej medytacji – to wszystko, czego potrzebują nasze cudowne mózgi, aby zacząć się przekształcać.

Widziałem, jakie są zalety, widziałem, jak długo trwają, ale jak i co dokładnie się dzieje? Tej zwiększonej wrażliwości nie można osiągnąć po prostu siedząc z zamkniętymi oczami, nawet najbardziej doświadczeni praktykujący tę technikę nie osiągnęli takiego wyniku.

W rzeczywistości medytacja ostatecznie przenosi się na nasze cechy osobowości, im bardziej pogłębiamy ten stan, tym bardziej staje się on obecny w naszym codziennym zachowaniu, a jego korzystne skutki znajdują odzwierciedlenie w naszych relacjach międzyludzkich. W szczególności, ludzie wtajemniczeni w tajemnice medytacji potrafią pozbyć się zmartwień, łatwiej się oderwać i pokonywać różne przeszkody, zarówno większe, jak i mniejsze.

Medytację należy praktykować regularnie

Dzięki medytacji mózg ma możliwość zresetowania, a im bardziej nasz mózg się zmienia, tym więcej wrażeń związanych z medytacją wejdzie w nasze codzienne życie – spokój, empatia, współczucie i wrażliwość staną się podstawowymi wartościami, które wykraczają poza czas. i przestrzeń do medytacji, stając się nieodłącznymi cechami naszej osobowości.

W rzeczywistości jest to również cel medytacji: aby przetłumaczyć sukcesy, nauki, ośmielamy się mówić nawet prawdy zdobyte podczas medytacji w naszym codziennym życiu.

Medytacja jest zarówno przywilejem naszej świadomości, jak i naszej podświadomości w tym sensie, że na początku praktykujący będą dobrowolnie i świadomie starać się wprowadzić element spokoju uzyskanego dzięki medytacji w różnych sytuacjach w prawdziwym życiu. Z biegiem czasu transfer staje się automatyzmem, a podświadomość działa bez wysiłku, aby skoncentrować się w tym kierunku, co, jak się domyślacie, wiąże się z kolejną dobrą wiadomością: wzrasta poziom satysfakcji.

Nie chcemy Cię w końcu zawieść, ale ważne jest, aby wiedzieć, że bez praktyki korzystne efekty znikają. Dlatego medytację należy praktykować regularnie, aby połączenia odpowiedzialne za to ogólne samopoczucie pozostały silne i były łatwo dostępne, kiedy tylko tego potrzebujemy.

Teraz już wiesz jakie pozytywne aspekty płynące z medytacji czekają na Ciebie. Do usłyszenia!

2 thoughts on “Zmień swój mózg poprzez medytację! Pozytywne aspekty płynące z medytacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *