Biuro księgowe – czym się kierować przy jego wyborze?

Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest właściwe prowadzenie dokumentacji księgowej i podatkowej. W tym celu właściciel firmy wybrać może jedno z trzech rozwiązań. Może robić to samodzielnie, może zatrudnić osobę na stanowisko księgowej lub księgowego, bądź rozpocząć współpracę z biurem księgowym. Nie da się ukryć, że zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się na to trzecie rozwiązanie. Wynika to choćby z tego, że zapewnia to największe bezpieczeństwo. Poza tym pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze. Na rynku funkcjonuje jednak wiele biur księgowych. Na co zwrócić uwagę wybierając te konkretne?

Odpowiednie kwalifikacje

Jak wspomniano, na rynku działa sporo biur księgowych. Dokonując wyboru tego konkretnego, w pierwszej kolejności uwagę zwrócić trzeba na jego kwalifikacje. Pod tym kątem warto sprawdzić, czy biuro księgowe Rzeszów posiada tzw. certyfikat księgowy wydawany przez Ministerstwo Finansów. Co prawda, od kilku już lat nie jest on prawnie wymagany. Jednak jego posiadanie świadczy o dużych kwalifikacjach biura księgowego.

Biuro księgowe Rzeszów – ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej

To, co jednak każde biuro księgowe posiadać musi, to ubezpieczenie OC. Taki obowiązek na biura księgowe nakładają, obowiązuje w Polsce przepisy prawne. Dlatego jest to tak ważne? Polisa ubezpieczeniowa zapewnia klientom odpowiednie bezpieczeństwo. Zawsze może zdarzyć się sytuacja, w której pracownik biura popełni błąd przy rozliczeniu podatku klienta. Dla przedsiębiorstwa może to się skończyć karą finansową nałożoną przez Urząd Skarbowy. W takim przypadku kara ta opłacona zostanie właśnie z polisy ubezpieczeniowej biura księgowego, a klient nie poniesie żadnych konsekwencji finansowych. Dlatego wybierając biuro księgowe Rzeszów, koniecznie należy upewnić się czy posiada ono ważne ubezpieczenie OC.

Biuro księgowe Rzeszów – zakres świadczonych usług

Kolejna istotna kwestia dotyczy zakresu świadczonych usług. Dlatego przed wyborem konkretnego biura należy dokładnie zapoznać się z jego ofertą. Biura księgowe oferują bowiem różne usługi. Istotne jest to, aby przedsiębiorca wybrał takie, które odpowiada jego potrzebom i oczekiwaniom. To również w dużym stopniu zależy od formy prowadzenia działalności gospodarczej. Inne bowiem potrzeby będzie mieć osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, a inne właściciel np. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Doświadczenie biura księgowego

Nie mniej ważne jest oczywiście doświadczenie, jakie posiada biuro księgowe Rzeszów. Warto zatem sprawdzić choćby to, ile czasu dane biuro funkcjonuje już na rynku. Przydatną informacją może być równie to, jakich klientów, z jakich branż biuro w tym czasie obsługiwało i nadal obsługuje. Dla wielu przedsiębiorców może być to bardzo istotne. Równie ważne jest doświadczenie samych pracowników biura księgowego. W końcu to oni będą bezpośrednio zajmować się obsługą księgową firmy. Warto zatem o to zapytać nawiązując kontakt z konkretnym biurem. Na koniec wspomnieć można jeszcze o samym sposobie komunikacji z biurem.